tisdag 21 januari 2014

Tisdag 21/1

Idag arbetade eleverna med lite olika saker på förmiddagen. Några arbetade med svenska och några med matematik. Det är jättekul att se elevernas framsteg och just nu känns det som att det är flera som har tagit stora steg framåt! 

På eftermiddagen hade grupp 2 NO där de arbetade med kroppen och de olika kroppsljuden :) Väldigt roligt tyckte eleverna! Grupp 1 hade SO med mig och vi pratade om vad polisen gör och varför. Vi tittade på en film och sedan målade vi och skrev om polisen. 

Sista lektionen skrev eleverna om besöket på Lek och Bus. Här är vad några elever skrev:


jag  har varet på  lek  och  bus.  
Jag okte bil til lek och bus
jag åka bil til skolan
jag åka i  asad  bil  
 jag cykla

Jag har åkit olika saker.
Och dom var jätte roliga.
Men en var roligas den hetter hoppborgen.
Vi har åkt bil till skolan.
man kan bli svetig .
Och jag har spelat basket.

rjtsckana
bojl
cyckvca

hoppa
leka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar